vraag_960x320_nl.jpg

Winkels & openingsuren

Waar vind ik een ALDI winkel?

Raadpleeg onze winkelzoeker » om de dichtsbijzijnde winkel terug te vinden. U vindt er de mogelijkheid om de snelste route naar een winkel te berekenen.

Wat zijn de openingsuren van de winkel?

Al onze winkels zijn geopend van maandag tot en met zaterdag en van 8.30u tot 19u, met uitzondering van feestdagen.

Raadpleeg onze winkelzoeker » om de dichtsbijzijnde winkel terug te vinden. U vindt er de mogelijkheid om de snelste route naar een winkel te berekenen.

Hoe kan ik betalen bij ALDI?

U kan zowel cash als elektronisch betalen. Wij aanvaarden verschillende betaalkaarten en elektronische maaltijdcheques. Bovendien kan u in al onze winkels ook contactloos betalen. Kijk voor alle details op de pagina betalingsmogelijkheden ».

Werkt ALDI met cadeaubonnen?

Momenteel kan u geen cadeaubonnen bij ons kopen.

Kan ik bij ALDI waardebonnen winnen?

Neen, ALDI organiseert geen wedstrijden en enquêtes waarbij waardebonnen gewonnen kunnen worden. Wij raden u dan ook aan om niet deel te nemen aan dergelijke wedstrijden of enquêtes.

Over onze ALDI-aanbiedingen

Hoe kan ik een ALDI-aanbieding aankopen?

U kan ALDI-aanbiedingen kopen in al onze ALDI winkels en dit vanaf de dag van aanbieding, zoals vermeld in onze folder en zolang de voorraad strekt.

Waar vind ik meer informatie over de ALDI-aanbiedingen?

U vindt deze informatie in onze folder (deze wordt elke maandag huis-aan-huis bedeeld), via aldi.be », via de ALDI-app » en via de ALDI-nieuwsbrief ». De productspecificaties vindt u ook terug op de verpakking.

Wat kan ik doen wanneer een ALDI-aanbieding is uitverkocht?

Ondanks een zorgvuldige planning, die steunt op onze jarenlange ervaring en uitgebreide marktkennis, kan de werkelijke vraag naar een artikel jammer genoeg niet altijd exact voorspeld worden. Wij rekenen daarom op uw begrip mochten wij een aanbieding bij uw bezoek aan een ALDI winkel al na een heel korte tijd - soms zelfs reeds op de eerste verkoopdag - niet meer in voorraad hebben.

Elk succesvol artikel wordt mogelijk opnieuw verkocht en daarom raden wij u aan om onze wekelijkse folder in de gaten te houden of om regelmatig te kijken op onze website aldi.be ("Onze aanbiedingen") ». U kan zich ook abonneren op de ALDI-nieuwsbrief ».

Kan ik artikelen reserveren?

U kan momenteel bij ALDI geen artikelen reserveren.

Assortiment

Vind ik alle artikelen in alle ALDI-winkels?

Wij opteren voor een voornamelijk nationaal en uniform assortiment. Omdat lokale gewoonten voor ons belangrijk zijn, vindt u in bepaalde regio's lokale en regionale artikelen die enkel in die bepaalde regio's worden aangeboden.

Waar kan ik de productspecificaties terugvinden?

Op elk van onze productverpakkingen vindt u een uitgebreide ingrediëntenlijst en een overzichtelijke voedingswijzer » met alle nodige informatie.

Voor onze ALDI-aanbiedingen vindt u telkens een uitgebreide beschrijving op de verpakking of in de bijgeleverde handleiding.

Heeft u andere, meer specifieke, vragen over onze artikelen, contacteer onze klantendienst ».

Hoe verzekert ALDI de kwaliteit van de producten?

Ons assortiment bestaat grotendeels uit eigen merken die wij zorgvuldig voor onze klanten selecteren en ontwikkelen. Wij formuleren duidelijke eisen en bepalen zo de ingrediënten, de samenstelling en de productie van onze artikelen. Wij gaan voor eerlijke, betrouwbare en langetermijnrelaties met leveranciers die onze visie op kwaliteit en verantwoordelijkheid delen. Wij leggen de afgesproken kwaliteitsnormen contractueel vast. en eisen, afhankelijk van de specifieke productcategorie, verschillende certificaten van onze leveranciers.

Elk artikel wordt aan strenge interne en externe kwaliteitstesten onderworpen. Onze levensmiddelen worden dagelijks door een intern smaakpanel beoordeeld. Ook externe testlabo's beoordelen frequent onze artikelen, zowel levensmidelen als niet-levensmiddelen.

Waar vind ik informatie over allergenen in ALDI-artikelen?

Indien u allergisch bent aan bepaalde ingrediënten, raden wij u aan altijd de verpakking van een artikel te lezen. U vindt er telkens de volledige lijst van ingrediënten. Bij ALDI worden de allergenen in het vet aangeduid in de ingrediëntenlijst. Alle informatie m.b.t. allergenen kan u dus steeds terugvinden op het etiket.

Heeft u andere, meer specifieke, vragen over allergenen, contacteer onze klantendienst ».

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over de kwaliteit van een ALDI-artikel?

Kwaliteit is voor ALDI zeer belangrijk en de tevredenheid van onze klanten is waar we elke dag opnieuw naar streven.

Als u echter niet tevreden bent over een voedingsartikel, vragen we u om dit terug te brengen naar de winkel zodat we het nodige kunnen doen bij onze leverancier. U krijgt uiteraard het aankoopbedrag terug en het artikel wordt ter verdere controle in behandeling genomen.

Als u niet tevreden bent over een ALDI- aanbieding, kan u deze tot 30 dagen na aankoop, op vertoon van uw aankoopbewijs, terugbrengen. Na deze 30 dagen geldt de garantieregeling ».

Ik mis een artikel in het ALDI-assortiment.

Het assortiment in onze winkels wordt steeds afgestemd op de wensen en behoeften van onze klanten. Wij optimaliseren continu onze formule en waken erover dat er steeds nieuwe artikelen geïntroduceerd worden.

Wij opteren er voor om een evenwichtig maar beperkt assortiment aan te bieden dat permanent wordt bijgewerkt. Wij volgen de trends en overwegen zorgvuldig welke betrouwbare en kwalitatieve innovaties wij onze klanten willen aanbieden.

Info & contact

Hoe werkt de ALDI-app?

Via de ALDI-app vindt u informatie over de ALDI-winkels, de ALDI-aanbiedingen en de ALDI-folder.

U kan uw aankopen voorbereiden via "Mijn ALDI" en het boodschappenlijstje.

De ALDI-app is momenteel beschikbaar voor iOS- en Android-toestellen.

Klik hier » voor meer informatie.

Hoe schrijf ik in/uit voor de ALDI-nieuwsbrief?

Inschrijven kan door hier » te klikken en uw e-mailadres in te vullen. Nadat u op 'Abonneren' klikt, ontvangt u een e-mail met het verzoek om uw inschrijving te bevestigen. Na deze bevestiging volgt dan de welkomstmail en is de inschrijving voltooid.

Wilt u zich uitschrijven voor de nieuwsbrief? Klik dan hier » en geef uw e-mailadres in. Klik vervolgens op "Uitschrijven". Indien gewenst kan u zich op elk moment opnieuw inschrijven.

Waar kan ik recepten vinden?

Via onze website (Assortiment - Onze recepten) » vindt u al onze recepten met inspiratie voor elke gelegenheid. Wij streven er naar om recepten samen te stellen op basis van artikelen die u permanent of tijdelijk kan verkrijgen bij ALDI.

Hoe werkt de ALDI-aanbevelingsservice?

De ALDI-aanbevelingsservice is een gratis dienst van ons aan u. Met onze aanbevelingsservice kan u interessante aanbiedingen met vrienden en familie via e-mail delen. De mogelijkheid om een boodschap toe te voegen geeft je aanbeveling een persoonlijke touch. De ontvanger krijgt een e-mail met een link naar het aanbevolen artikel. Om van deze dienst gebruik te maken, klikt u hier ».

Hoe werkt de ALDI-herinneringsservice?

De ALDI-herinneringsservice is een gratis dienst van ons aan u. Met onze herinneringsservice kan u zich op het gewenste tijdstip per e-mail en/of sms laten herinneren aan één of meer wekelijkse aanbiedingen. Zo mist u nooit meer de dag dat een door u gewenst artikel in onze winkels verkocht wordt. Onze wekelijkse aanbiedingen zijn immers slechts tijdelijk en in beperkte aantallen verkrijgbaar. Om van deze dienst gebruik te maken, klikt u hier ».

Ik wil graag voor ALDI werken, hoe kan ik solliciteren?

Op onze jobsite » vindt u een overzicht van al onze vacatures en kan u online solliciteren.

Retour, terugbetaling & garantie

Mag ik een artikel terugbrengen indien het me niet bevalt?

Eén van onze ALDI-principes is "niet tevreden, geld terug".

Artikelen uit het vaste assortiment kan u altijd en zonder vertoon van uw kassaticket terugbrengen.

Voor ALDI-aanbiedingen geldt dat u deze tot 30 dagen na aankoop kan terugbrengen naar de winkel, mits voorlegging van uw kasticket en in de originele verpakking.

Hoe breng ik een defect artikel terug voor herstelling/omruiling binnen de garantieperiode?

Volgens contractuele afspraken tussen ALDI en de fabrikant staat deze laatste in voor onder meer de (gratis) herstelling of vervanging van defecte toestellen. De contactgegevens vindt u op de garantiekaart van het artikel terug. Lees ook onze garantieregeling ».

Wat houdt de garantieregeling in bij ALDI?

De garantie bij ALDI voorziet minimaal in de wettelijke garantieregeling. In de meeste gevallen geniet u ook van een uitgebreide, commerciële garantie.

Volgens contractuele afspraken tussen ALDI en de fabrikant staat deze laatste in voor onder meer de (gratis) herstelling of vervanging van defecte toestellen. Gelieve voor artikelen met garantie de garantiekaart en het kasticket te bewaren zodat u zich indien nodig kan wenden tot de in de garantiekaart vermelde klantendienst. Indien een (gratis) herstelling of de vervanging van een artikel onmogelijk is of indien de kosten hiervoor buiten verhouding zijn, kan er beslist worden om de aankoopsom van het artikel volledig of gedeeltelijk terug te betalen. Beschikt u niet over geen garantiekaart? Neem dan contact op met onze klantendienst ».

Na vaststelling van een gebrek aan een toestel, mag u het toestel niet verder gebruiken. Indien aan deze voorwaarde niet voldaan wordt, vervalt het recht om van de garantie te genieten.

De garantie vervalt bij defecten ten gevolge van verkeerd gebruik of ondeskundige behandeling van het toestel, bij het niet in acht nemen van de veiligheidsvoorschriften, bij beschadiging door geweld en bij ingrepen die niet door de gemachtigde dienst-na-verkoop zijn uitgevoerd.

Dergelijke defecten die niet (of niet meer) door de garantie zijn gedekt of schade waardoor de garantie vervalt, kunnen hersteld worden tegen betaling. Hiervoor kan een bestek aangemaakt worden bij de dienst-na-verkoop. Indien de garantie vervalt door één van bovenstaande redenen, kan de dienst na verkoop een administratieve kost van max. € 49 aanrekenen om het door u opgestuurde toestel in de toestand waarin het zich bevindt naar u terug te sturen.

Bij klachten kan u ALDI contacteren via onze klantendienst ». U dient hierbij steeds in het bezit te zijn van uw kasticket.

Wij raden u aan om een kopie te nemen van het originele kasticket. Na verloop van tijd vervaagt de inkt van het ticket waardoor deze onleesbaar wordt.

Wat kan ik doen wanneer mijn artikel defect geraakt buiten de garantieperiode?

Wanneer uw toestel buiten de garantie stuk gaat en u het wilt laten herstellen, kan u steeds terecht bij de klantendienst van de fabrikant. U kan een bestek vragen en beslissen of u de herstelling al dan niet laat uitvoeren.

U vindt de gegevens van de klantendienst van de fabrikant op de garantiekaart van uw toestel. Beschikt u niet over een garantiekaart? Neem dan contact op met onze klantendienst ».

Kan ik reserveonderdelen verkrijgen?

Indien u reserveonderdelen wenst te bestellen, kan u zich wenden tot de klantendienst van de fabrikant. U vindt de gegevens van deze klantendienst op de garantiekaart van uw toestel. Beschikt u niet over een garantiekaart? Neem dan contact op met onze klantendienst ».

Ik heb een andere opmerking of ik heb het antwoord op mijn vraag niet gevonden.

Neem contact met ons op.

Wij willen uiteraard graag dat u tevreden bent over uw aankopen bij ALDI, de kwaliteit van onze artikelen en over uw winkelervaring. Mocht dit een keer niet het geval zijn, dan vernemen wij dit graag rechtstreeks van u via onze klantendienst ». Wij nemen uw klacht ernstig en wij doen het mogelijke om uw klacht zo snel mogelijk in behandeling te nemen.