Informatie
  • ALDI waarschuwt voor valse waardebonnen, wedstrijden of enquêtes
Meer informatie »

Over ons

Hartelijk welkom bij ALDI.

Aldi in de ondernemingsgroep

ALDI telt in België ongeveer 450 winkels. Ons bedrijf, dat in negen Europese landen actief is, is één van de belangrijkste spelers op het vlak van detailhandel op de Europese markt. Als dynamisch groeiend bedrijf biedt het uitstekende carrièremogelijkheden aan ondernemend talent. Vacatures zijn er onder andere te vinden voor de afdelingen verkoop, logistiek, IT en administratie.

Over ons

100 jaar geschiedenis

De geschiedenis van ALDI begint in 1913 als de vader van de twee oprichters - Karl en Theo Albrecht - een handel met bakwaren start. Moeder Anna, die uit een ondernemersfamilie stamt, opent in 1914 de eerste supermarkt, waarmee de basis voor een succesvolle supermarktketen wordt gelegd. In 1945 nemen beide zonen het bedrijf over. Drie jaar later beginnen ze met de uitbreiding van filialen en zetten daarbij een consequent concept neer: een beperkt assortiment, producten van hoogwaardige kwaliteit en lage prijzen. Dit concept is tot op de dag van vandaag actueel. Het bedrijf groeit snel en in 1954 beschikt ALDI over een winkelnetwerk van 77 verkooppunten in Duitsland. De originele supermarkt wordt de eerste zelfbedieningswinkel. Een jaar later zijn er 100 filialen in Noord-Rijnland-Westfalen. In 1961 vindt een belangrijke gebeurtenis plaats: de broers Albrecht verdelen het gebied en ALDI Nord en ALDI Süd zijn geboren. Sindsdien werken beide ondernemingen nauw samen.

Centales ALDI Nord Duitsland Die ALDI Organisation - Opsplitsing ALDI NORD/SÜD Duitsland ALDI in Duitsland en in Europa

Albrecht Discount

logo

De naam ALDI komt voort uit Albrecht Discount. Onder deze naam gaat Theo Albrecht verder en in 1962 breidt hij verder uit in Noord-Duitsland. Zijn principe was: aandacht voor de essentie. De essentie, dat is de klant. ALDI deed niet aan reclamecampagnes. De prijs-kwaliteitverhouding was in de jaren 60 en 70 de beste reclamedrager.

Lievelingsproducten van onze klanten, van de jaren 80 tot nu.

In de jaren 80 waren de best verkochte producten snacks, gebrande koffie, afwasmiddel, thee en margarine. Nu nog zijn er diverse producten in de schappen te vinden die al 40 jaar een succes zijn, zoals de Markus Koffie en de Westminster thee. Toen ALDI begin jaren 90 het assortiment uitbreidde, werd het scala aan klanten wat breder. Hierdoor groeide het marktaandeel van ALDI. Vandaag presenteren we met trots een volledig overzicht aan sterke eigen merken. Merken die u exclusief bij ALDI vindt en die kwalitatief naast de andere bekende merken kunnen staan.

Decentraal en dicht bij de klant

ALDI in Europa

ALDI vestigde zich in België in 1976. Volgende distributiecentra werden vervolgens geopend: Rijkevorsel (1978), Erpe-Mere (1983), Gembloux (1985), Roeselare (1987), Heusden-Zolder (1993), Vaux-sur-Sûre (1995) en Zemst (2001). Aldi voert in België een 850-tal artikelen in 450 winkels. Waar u ook bij ons langskomt in België, u zal merken dat de prijs in elke winkel steeds dezelfde is.

Ook in Europa succesvol

Sinds de jaren 70 expandeert de ondernemingsgroep ALDI Nord met haar ALDI discountconcept succesvol in Europa.

Duitsland sinds 1961 meer dan 2400 winkels
Nederland sinds 1973 meer dan 500 winkels
België sinds 1976 meer dan 445 winkels
Denemarken sinds 1977 meer dan 220 winkels
Frankrijk sinds 1988 meer dan 900 winkels
Luxemburg sinds 1991 meer dan 10 winkels
Spanje sinds 2002 meer dan 250 winkels
Portugal sinds 2006 meer dan 40 winkels
Polen sinds 2008 meer dan 90 winkels

En we groeien door. In Nederland, Denemarken, Frankrijk, Luxemburg, Polen, Portugal, Spanje en Duitsland vertrouwen steeds meer consumenten op de betrouwbare ALDI beloften 'Hoge kwaliteit - lage prijs'.

Prijs-kwaliteit

Elk artikel wordt aan strenge interne en externe kwaliteitstesten onderworpen. Onze artikelen worden door een intern smaakpanel iedere dag beoordeeld. Zo garanderen wij een onberispelijke kwaliteit. Ook externe testpanels beoordelen heel geregeld onze artikelen op prijs en kwaliteit. Het is dan ook niet verwonderlijk dat meer dan 80 % van de gezinnen bij ALDI in België koopt. Onze grote aankoophoeveelheden zorgen ervoor dat wij tegen de beste voorwaarden kunnen inkopen, steeds met respect voor mens, duurzaamheid en kwaliteit.

De toekomst van ALDI

Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol. Onze kwaliteitsafdeling waakt erover dat de kwaliteit doorheen de hele keten geborgen is. Wij investeren voortdurend in een aangepaste winkelinfrastructuur met voldoende aandacht voor een aangename shopervaring. We waken erover dat de nieuwste winkels op de meest aantrekkelijke locatie geopend worden en zorgen voor een overzichtelijke, voldoende brede presentatie van ons volledig productaanbod. ALDI optimaliseert continu haar formule en waakt erover dat er steeds opnieuw nieuwe artikelen geïntroduceerd worden. Over ons volledig assortiment en onze tijdelijke aanbiedingen kan u geïnformeerd worden via de wekelijkse folder die huis-aan-huis bedeeld wordt, een toegankelijke, steeds actuele website, een newsletter en een praktische app.